Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Doorstuderen aan een master of niet?

  • Edwin

    Hallo,

    Momenteel ben ik bezig met mijn HBO studie Commerciële Economie. In de zomer verwacht ik hiermee klaar te zijn…

    Nu kan ik 2 dingen doen: doorstuderen of werken. Het heeft allebei zijn voor- en zijn nadelen. Daarom hoop ik dat iemand mij hier meer over kan vertellen. Ik zit dus te denken om door te studeren aan een master (Marketing Management). Maar in z'n algemeenheid voor masters:

    - Is de stof veel theoretischer?

    - Leer je nou echt iets extra's?

    - Wat zijn de verschillen tussen HBO en WO?

    - Wat voor soort onderwijs (veel projecten, veel lessen, veel zelfstandig)?

    - Verschil in aantal lesuren?

    - Verschil in ‘begeleiding’ / contact met docenten?

    - Is de overstap zwaar?

    - Is de stof veel meer?

    Hopelijk dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

    Groeten,

    Edwin

  • Roy Bosboom / HES Amsterdam

    Beste Edwin,

    Wij bieden een groot aantal post-HBO en MBA opleiding aan de HES Amsterdam School of Business. Wij zouden veel voor jouw kunnen betekenen op gebied van top opleidingen en zo je geestelijke bagage te verrijken naar het niveau dat jij ambieert. Voor meer informatie kijk op www.hasb.nl of neem contact op voor een vrijblijvend studieadvies gesprek.

    Met vriendelijke groet,

    Roy Bosboom

  • Raymond

    Voor alle informatie over master-opleidingen, adviseer ik u om de website millian.nl te bezoeken of de webstie mastermeetings.nl waar u een afspraak kunt maken met verschillende decanen en studie-adviseurs.

  • Jessica

    Beste Edwin,

    Ik doe momenteel hetzelfde als jij, maar dan in het Engels. Daar ik met dezelfde vragen zat als jij ben ik onlangs naar de Studiebeurs gegaan en heb vragen kunnen stellen. Ook volg ik het nieuws regelmatig en onlangs vond ik een artikel dat de Master degree op de Hogeschool nog niet officieel erkend zijn door de Nederlandse ministerie van onderwij.

    Het is aanraadbaar dus naar de universiteit te gaan en daar je Masters te behalen. Nadeel is dat in Nederland je te maken krijgt met het “schakelprogramma” dat de universiteit in het leven heeft geroepen om de Bachelor fase van de HBO te overbruggen met dat van de universiteit.

    De stof is wel theoretischer en er zal wel meer met projecten gewerkt worden heb ik begrepen. De stof gaat veel dieper dan wij gewend zijn met de HBO. Wellicht leer je hierdoor meer analytisch na te denken, verder te denken dan ook wij nu bij HBO leren. Dus wellicht zal je er meer van leren.

    Of de overstap zwaar zal zijn is afhankelijk van jouw eigen instelling en doorzettingsvermogen. (dit spreek ik uit ervaring daar ik al de overstap heb gedaan van MBO naar HBO).

    De stof zal wellicht meer zijn, waardoor de werkload zwaarder wordt, maar met goed en strak inplannen moet je het kunnen redden.

    Lesuren is afhankelijk van je vakken die je volgt, welk programma etc etc.

    Als je rondgekeken heb op de websites inmiddels is het je opgevallen dat steeds vaker toch echt WO gevraagd wordt voor opdrachten en projecten waarvoor ook HBO studenten gevraagd werden, dit ivm je analytisch denkvermogen die minder aanwezig is bij de HBO opleidingen.

    In Februari 2005 is er een Masterbeurs, wellicht is het aanraadbaar daar een kijkje te nemen en eventueel in overweging nemen naar het buitenland te gaan indien mogelijk als je 1 jaar extra voor je masters kan studeren.

    Succes nog met je keuze maken.

    Groetjes,

    Jessica

  • Joffrey

    “Wij zouden veel voor jouw kunnen betekenen”

    Ik denk dat dit voor jou zonder w moet zijn?

    Leuke reclame als onderwijs je “ding” is, vooral hogeronderwijs, nou deze aanbieder zou ik maar links laten liggen….

    Die w beste meneer Bosboom wil zeggen dat het bezit is, bijvoorbeeld jouw/uw fiets-maar de fiets is van jou/u.

    topopleiding!Roy Bosboom / HES Amsterdam schreef:

    >

    > Beste Edwin,

    >

    > Wij bieden een groot aantal post-HBO en MBA opleiding aan de

    > HES Amsterdam School of Business. Wij zouden veel voor jouw

    > kunnen betekenen op gebied van top opleidingen en zo je

    > geestelijke bagage te verrijken naar het niveau dat jij

    > ambieert. Voor meer informatie kijk op www.hasb.nl of neem

    > contact op voor een vrijblijvend studieadvies gesprek.

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Roy Bosboom