Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Master facilitymanagement

  • Lucas

    Goedendag,

    Ik ben van plan om na mijn afgeronde Hbo opleiding facility management (Diedenoort Wageningen) een Master FM jaar te doen. Bijvoorbeeld aan de Saxion/ijsselland hogeschool.

    Kan iemand mij misschien wegwijs maken in de voor- en tegendelen, de do's en dont's van dit soort mastertrajecten en dan natuurlijk speciaal het MFM-traject

    De echt relevante meerwaarde op de arbeidsmarkt bijvoorbeeld etc. etc

    Ben je, of ken je iemand die hier ervaring mee heeft en die wil delen mail dan naar dit adres.

    B.v.d.

    Lucas

  • Jeroen van Dinter

    Hoi Lucas,

    Ik ben afgelopen september begonnen aan de master FM te Deventer.

    Ik heb zelf ook aan HODI gestudeerd (1999 afgestudeerd). Al gedurende mijn FM studie in die tijd had ik behoefte aan verdieping. Ik zag een aantal studiegenoten verschillende kanten op gaan; bedrijfskunde, cultuur organisatie en management(COM aan de de VU), algemeen sociale wetenschappen, bedrijfswetenschappen (WUR) en de master FM waren in trek. Ikzelf wist het echter nog niet en besloot voorlopig te gaan werken, hopend, in de loop van de eerste werkjaren duidelijkheid voor mezelf te krijgen. Alle bovengenoemde studies ben ik afgegaan en heb uiteindelijk voor de master te Deventer gekozen. Verschillende redenen lagen voor mij ten grondslag, van puur gevoelsmatige tot meer rationele afwegingen. Bedrijfskunde vond ik te breed, algemeen sociale wetenschappen en COM vond ik te vaag en hebben (voor mij) minder interessante arbeidsperspectieven. Uiteindelijk toch teruggekeerd naar FM. Ik bleek me toch daar verder in te willen verdiepen. Een keuze moest gemaakt worden uit de masteropleidingen FM; te weten de master van de WUR (spec.de faculteit bedrijfswetenschappen), de master van de Rijksuniversiteit Groningen (AOG instituut), de master van de Haagse hogeschool en de (internationale) master in Deventer i.s.m. de Universteit van Greenwhich. Deventer is het uiteindelijk geworden …….

    Als je meer weer wil weten, mail dan even.

    vriendelijke groet,

    Jeroen

  • sten

    Hoi Jeroen,

    Zo te horen weet je veel van masteropleidingen na FM af. Ik studeer zelf ok FM en wil graag verder studeren. Nu kan mij niemand op school vertellen welke studies ik allemaal kan gaan doen na FM. Zou jij me misschien kunnen helpen of weet je een site waar dit staat weergegeven?

    Sten

  • Jeroen van Dinter

    Hallo Sten,

    Ik ben de volgende masters tegengekomen die als kopstudies na

    hbo/bachelor FM gevolgd mogen worden en (toendertijd, medio 2001) goed

    aansloten:

    - algemeen sociale wetenschappen (ASW), universiteit utrecht

    - cultuur organisatie en management (COM), vrije universiteit amsterdam

    - bedrijfskunde, verschillende universiteiten (nijmegen, rdam, adam etc)

    - facility management, universiteit wageningen, faculteit voor bedrijfs-

    en consumentenwetenschappen

    - facility management, universiteit greenwhich londen ism saxion

    hogeschool deventer

    Zou goed kunnen dat er inmiddels meer mogelijkheden zijn.

    Ik hoop dat je er verder mee kan. Ik volg zelf momenteel de laatste

    master in het rijtje.

    Mocht je daar nog meer over willen weten dan hoor ik het wel.

    groets

    Jeroen